четверг, 5 марта 2015 г.

ინტელის სასწავლო პროექტის გეგმა


სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
არსენა უგრეხელიძე
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
სსიპ ცაგერის მუნიციპალიტეტის სოფელ ოყურეშის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები
თემის შინაარსი
ვინაიდან მათემატიკა საინტერესოა და საჭიროა ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მოსწავლეებს შევასწავლი მის გამოყენებას სხვადასხვა სიტუაციაში. ამ შემთხვევაში ისინი ისწავლიან ტბის ორ ნაპირს შორის მანძილის გაზომვას.

საგანი
მათემატიკა
დონე/კლასი  
მე-2 საფეხური. IX კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
7 დღე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
მათ.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომებ მოძებნა/შეფასება და მათი გამოყენება პრაქტიკული პრობლემების გადაჭრისას.
მათ. IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნებისა და მათი კომპოზიციების კვლევა და გამოყენება.
მათ. IX.10.ოსწავლეს შეუძლია წერტილთა გეომეტრიული ადგილისცნებ გამოყენება ობიექტთა გამოსახვისა და მათი თვისებების აღსაწერად.
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
  • ხდენს სიბრტყეზე მოცემული წირის მიახლოებას ტეხილის საშუალებით და გაიყენ ეს მეთოდ წირის სიგრძის შეფასებისას და მიახლოებით გამოთვლისას.
  • დაადგ ფიგურის ზომებს შორის დამოკიდებულების ტიპ და გაიყენ ეს დამოკიდებულება ამოცანების ამოსახსნელად.

  • მსჯელ, თუ რა გეომეტრიული გარდაქმნა შეიძლება იყოს მოცემული ორი გეომეტრიული გარდაქმნის კომპოზიცია და დაასაბუთ თავის მოსაზრება;
  • გამოიყენა გეომეტრიული ფიგურის თვისებებ და გეომეტრიულ გარდაქმნებ იმის დასაბუთებისათვის, შესაძლებელია თუ არა სიბრტყის დაფარვა; მოახდ დაფარვის დემონსტრირება სიბრტყის ნაწილზე.
  • წერტილთა გეომეტრიული ადგილის სიტყვიერი აღწერის მიხედვით დაასახელ და გამოსახა  გეომეტრიულ ფიგურა და ფიგურის ელემენტი, რომელიც ამ აღწერას შეესაბამება;
  • გამოიყენ “წერტილთა გეომეტრიული ადგილის მეთოდ” აგების ამოცანების ამოხსნისას;

მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
  1.  როგორ შეუძლია მათემატიკა დაეხმაროს ადამიანს სამყაროს შემეცნებაში?
თემატური კითხვები
  1. როგორ გამოიყენებ მათემატიკას ყოველდღიურ ცხოვრებაში?
  2. .რა განსხვავებაა სამკუთხედებს შორის?
  3. როგორ გამოიყენებთ მათემატიკას ორ მიუწვდომელ წერტილს შორის მანძილის გასაზომად?
შინაარსობრივი კითხვები
5.სამკუთხედის მსგავსების რამდენ ნიშანს იცნობთ?
6. ჩამოაყალიბეთ სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.
7. როგორ გავზომოთ მანძილი მიუწვდომელ ობიექტამდე?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










დისკუსია, ურთიერთშეფასების სქემა.
 ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმება.
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების წინასწარი შეფასება.
მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარ დადგენა.
კვლევისა და პრეზენტაციის ჩეკლისტები.
მოსწავლეები აკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს.
პასუხობენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს.
მოსწავლეს ეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში.
თვითმონიტორინგში თანამშრომშრომლობით სწავლებაში.

რეფლექსია.
ვიცი, მინდა ვიცოდე,
მასალის გაგებისა და უნარ-ჩვევების ხარისხის შემოწმება.
ესგ სტანდარტთან შესაბამისობით თვითშეფასება.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
ჩეკლისტები: პრეზენტაციისა და კვლევისათვის.
თანამშრომლობითი ჩეკლისტი-  მჭირდება თანამშრომლობითი უნარების მონიტორინგისათვის.
პერიოდულად მივუბრუნდები მიმართულების მიმცემ საკვანძო შეკითხვებს, რათა გავაანალიზო მოსწავლეების გაგების დონე.
პრეზენტაცია. ქულების მინიჭების გზამკვლევი.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
მოსწავლეებმა იციან სამკუთხედის ტოლობის ნიშნები; კუთხის გაზომვა; პროპორცია;  Word  პროგრამა; ინტერნეტიდან მონაცემების ამოკრება.
სასწავლო პროცედურები
აქტივობა 1. მოსწავლეებს წინასწარ გავუგზავნი შეკითხვებს ელექტრონულ ფორმატში. ვთხოვ მოიფიქრონ და შეაგროვონ პასუხები, დამიბრუნონ ნამუშევრები ასევე ელექტრონული ფორმით. (1 დღე).
აქტივობა 2. ნამუშევრების შეფასებისას გამოიკვეთა, რომ ზოგი მოსწავლე სათანადოდ ვერ ფლობს სამკუთხედის მსგავსების ნიშნების გამოყენებას ყოველდღიურ ცხოვრებაში. გადავწყვიტეთ ამ საკითხზე გავაკეთოთ პროექტი. გავაცნოთ სკოლას და საზოგადოებას.(1 დღე)
აქტივობა 3. შევიმუშავეთ სამოქმედო გეგმა: მოსწავლეებს დავაჯგუფებ  შემთხვევითობის პირობით 3 ჯგუფად, გამოვიყენებ „მათემატიკური მოქმედების“ ხერხს: მოსწავლეებს  დავურიგებ ბარათებს. ერთ ბარათზე გამოსახული იქნება სამკუთხედის ტიპები, მეწყვილის ბარათზე იქნება პასუხი. მაგალითად, თუ ერთ ბარათზე არის დახაზული მართკუთხა სამკუთხედი, მისი მეწყვილის ბარათზე ეწერება „მართკუთხა“. ერთ ჯგუფს დავავალებ რეკლამისათვის დაამზადონ ბროშურები. მეორე ჯგუფმა მოიპოვოს ინფორმაცია. ხოლო მესამემ კი შეაგროვოს საჭირო ინვენტარი (კუთხის მზომი, საზომი ლენტი, კალკულატორი, ნაჯახი).(1 დღე)
აქტივობა 4. ჯგუფები წარმოადგენენ თავიანთ შექმნილ ბროშურას და პრეზენტაციას. მოვახდენ შეფასებას ბროშურისა და პრეზენტაციის შეფასების ჩეკლისტებით. (1 დღე)
აქტივობა 5.  გასვლა ბუნებაში ტბის ნაპირას და მისი სიგანის გაზომვა.  მოსწავლეთა შეფასებისათვის გამოვიყენებ ვ.მ.ვ. ცხრილს. (1 დღე)
აქტივობა 6. პრეზენტაცია. მოვაწყობთ დისკუსიას ფართო აუდიტორიის წინაშე. (1 დღე)
აქტივობა 7. პროექტის შეფასება. თვითშეფასება. პრეზენტაციის შეფასება. (1 დღე)










დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლეებს მივცემ შედარებით იოლ სამუშაოს; მაგალითად როგორიცაა: კომპიუტერთან დიდხანს მუშაობის შესაძლებლობა, მივცემ დამატებით დროს სამუშაოს შესასრულებლად, მეყოლება როგორც ასისტენტი.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)


არაქართულენოვანი მოსწავლეებისათვის გამოვიყენებ თარგმნით პროგრამებს, მათემატიკურ ლექსიკონს.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეებს მივცემ საშუალებას გამოიყენოს ლიდერის უნარ-ჩვევები ჯგუფის ორგანიზებასა და ყურადღების კონცენტრაციაში. დაამყაროს მიმოწერა საგნის სხვა სპეციალისტთან. ჩაატაროს სიღრმისეული კვლევა.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
კომპიუტერი, კუთხისმზომი. საზომი ლენტი, ბოძები. ნაჯახი. კალკულატორი.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტი, ადგილობრივი თემის წარმომადგენლები, მშობლები.



Комментариев нет:

Отправить комментарий