ტრენინგი: ისტ გამოყენება სასწავლო პროცესში

  1.  


    შეფასების რუბრიკა

    კრიტერიუმები
    დაბალი
    1–2–3
    საშუალო
    4–5–6
    კარგი
    7–8
    საუკეთესო
    9–10
    ამოიცნობს გეომეტრიულ
    ფიგურებს,
    ახდენს
    კლასიფიკაციას.
    ვერ ამოიცნობს გეომეტრიულ
    ფიგურებს,ვერ ახდენს
    კლასიფიკაციას.
    ნაწილობრივ ამოიცნობს გეომეტრიულ
    ფიგურებს, ნაწილობრივ ახდენს
    კლასიფიკაციას.
    მეტ–ნაკლებად ამოიცნობს გეომეტრიულ
    ფიგურებს, მეტ–ნაკლებად ახდენს
    კლასიფიკაციას.
    ზუსტად ამოიცნობს გეომეტრიულ
    ფიგურებს, ზუსტად ახდენს
    კლასიფიკაციას.
    პოულობს ელემენტის ზომებსვერ  პოულობს ელემენტის ზომებსნაწილობრივ პოულობს ელემენტის ზომებსმეტ–ნაკლებად პოულობს ელემენტის ზომებსზუსტად პოულობს ელემენტის ზომებს
    ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
    ვერ ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და ვერ იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
    ნაწილობრივ ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად, ნაწილობრივ ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
    მეტ–ნაკლებად ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად. მეტ–ნაკლებად ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
    ზუსტად ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.ზუსტად ახდენს გეომეტრიულ
    გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
    მთლიანი შთაბეჭდილებასუსტია და მიზანი მინიმალურადაც არ არის მიღწეული.ნაწილობრივ შეესაბამება გაკვეთილის მიზანს.გაკვეთილის მიზანი მიღწეულია, კარგად პასუხობს მოთხოვნებს. შეიცავს მცირე ხარისხის ტექნიკურ ხარვეზებს.გაკვეთილის მიზანი მიღწეულია, საუკეთესოდ პასუხობს მოთხოვნებს. იყენებს პრაქტიკული ამოცანების გადაწყვეტისას.
     
    0 

    Добавить комментарий

  2.  


    გაკვეთილის გეგმა
    გაკვეთილის გეგმა
    ორი წრეწირის ურთიერთგანლაგების შემთხვევები
    სწავლების საფეხური
    I საფეხური, VI კლასი
    მოსწავლეთა რაოდენობა
    6 მოსწავლე
    განსაკუთრებული მიდგომების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი

    არ არის



    სასწავლო მიზნები და შედეგები
       გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლემ შეძლოს წრეწირების ურთიერთგანლაგების ყველა შესაძლო შემთხვევის გამოსახვა სიბრტყეზე, ცენტრებს შორის მანძილის რადიუსთან შედარება, ფიგურათა აღთქმის უნარის განვითარება.
       მათ. VI.8. გეომეტრიულ ობიექტთა შორის მიმართებების შესწავლისას, გეომეტრიულ ობიექტთა შორის მიმართებების დადგენისას და გეომეტრიულ ობიექტთა კლასიფიკაციისას, გაზომვის, შედარებისა და გეომეტრიული გარდაქმნების გამოყენება.
           მათ. VI.9. აკეთებს დასკვნას სიბრტყეზე წრეწირების ურთიერთგანლაგების შესახებ, მათ ცენტრებს შორის მანძილისა და რადიუსების გამოყენებით.
    აუცილებელი წინა
    ცოდნა
    1.       წერტილი.
    2.       მონაკვეთი.
    3.       წრეწირის ცენტრი, რადიუსი, დიამეტრი, ქორდა.
    4.       ზომის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.








    თანმიმდევრობა
    (აქტივობა და დრო)
      I აქტივობა – მისალმება, სამუშაო გარემოს შექმნა. (2 წთ.)
      II აქტივობა – საშინაო დავალების შემოწმება. (3 წთ.)
    III აქტივობა – გამეორება. (5 წთ.)
    ა)  მონაკვეთის თვისება.
    ბ)  წრეწირის ცენტრი, რომლიდანაც თანაბრადაა   დაშორებული წრეწირის ყოველი წერტილი, ორი წერტილის შემაერთებელი მონაკვეთი (ქორდა), უდიდესი ქორდა (დიამეტრი) და რადიუსი, როგორც დიამეტრის ნახევარი.
    გ)  მმ–სმ–დმ–მ–კმ ერთმანეთთან დაკავშირება.
    IV აქტივობა – (10 წთ).
    მინი ლექცია წრეწირების ურთიერთგანლაგების სხვადასხვა ვარიანტზე ელექტრონული პრეზენტაციით.
    პროექტორით ნაჩვენები სურათების მეშვეობით მოსწავლეებს ვაცნობ წრეწირთა განლაგების სხვადასხვა ვარიანტებს.
    V აქტივობა – საერთო საკლასო მუშაობა. (15 წთ).
    მოსწავლეები VI კლასის წიგნიდან ხსნიან შესაბამის ამოცანებს.
    VI აქტივობა – ჯგუფური მუშაობა. (8 წთ).
    ვსვამ ჯგუფებად და ვურიგებ წინასწარ შედგენილ ამოცანებს.
    VII აქტივობა – (2 წთ).
     საშინაო დავალების მიცემა შესაბამისი მითითებით.


    შეფასება
    მოსწავლეთა წარმატებას დავადგენ წინასწარ შედგენილი განმსაზვრელი შეფასების რუბრიკით.
    საგანმანათლებლო
    რესურსები
    ცარცი, დაფა, პროექტორი, კომპიუტერი 1 ცალი, დასარიგებელი ბარათები, VI კლასის წიგნი.
  3.  


    სასწავლო პროექტი

    თემა:


    ხის სიმაღლის გაზომვა
    დრო:
    1.5  საათი
    მნიშვნელობა
    და
    აქტუალობა
    პრაქტიკული და გამოთვლითი უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება.
    ლოგიკური მსჯელობა.


    მიზნები
    და
    შედეგები.
    მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევა– ძიების უნარი.
    ისწავლიან სამკუთხედების მსგავსების პრაქტიკაში გამოყენებას.
    მათ.IX.8. პოულობს/აფასებს ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომებს და იყენებს მათ პრაქტიკული პრობლემის გადაჭრისას.
    მათ.IX.9.იკვლევს და იყენებს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და მათ კომპოზიციებს.
    მათ.VII.5. ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციულ დამოკიდებულებას.

    მოსწავლეთა
    ასაკი
    14 წელი. 6 მოსწავლე.
    შეფასების
    საგანი
    განმავითარებელი შეფასება

    წინასწარი
    ცოდნა
    1.     სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.
    2.     პროპორციის ძირითადი თვისება.
    3.     არითმეტიკული მოქმედებები.
    4.     ადგილზე გაზომვები.
    ტექნიკური
    რესურსები
    და
    მასალები.


    სარყე, საზომი ლენტი, სახაზავი, ფურცლები, ავტოკალმები, კალკულატორი, ცული, სახელმძღვანელო.
    პროექტის
    ხელმძღვანელი
    ა.უგრეხელიძე
    ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა
    arsenaugrexelidze@gmail.com
    საგნებთან
    კავშირი
    მათემატიკა. ბიოლოგია, ი.ს.ტ












    სასწავლო
    პროექტის
    (გეგმის)
    მსვლელობა

    შედეგის
    მისაღწევად
    განხორციელებული
    აქტივობები


    დრო
    საქმიანობის
    განხორციელებაზე
    პასუხისმგებელი
    მოსწავლე/ები
    საქმიანობისათვის
    შესაბამისი
    რესურსები
    1
    დაკვირვების
    ობიექტის არჩევა

    5 წთ
    ბ. მუშკუდიანი

    2
    ადგილი, სადაც
    მოსწავლე უნდა დადგეს

    5 წთ

    ე. მუშკუდიანი

    3
    ადგილი, სადაც სარყე უნდა დაისოს და სარყის დასობა

    10წთ
    ნ. უგრეხელიძე
    ე. ალფაიძე
    სარყე.
    ცული.
    4
    მანძილების  გაზომვა ობიექტებს შორის

    20წთ
    ლ. ბერაძე
    დ. უგრეხელიძე
    საზომი ლენტი
    ფურცლები, ავტოკალამი
    5
    ნახაზის
    შედგენა
    10 წთ
    ე. ალფაიძე
    ნ. უგრეხელიძე
    ფურცლები, ავტოკალამი

    6

    გამოთვლების
    ჩატარება
    25 წთ
    დ. უგრეხელიძე
    ბ. მუშკუდიანი
    ლ. ბერაძე

    ფურცლები, ავტოკალამი, კალკულატორი

    7
    შედეგების
    შეჯამება
    15 წთ


                                                                                                                M
    პროექტის გეგმა:



                               K
      
      D                       E                                                                          F


     A                        B                                                                    C         
    გამოთვლების წარმოება:      DEK მსგავსია         DFM
    ამიტომ DE/DF=KE/MF. საიდანაც MF=DF*KE/DE.
    ობიექტის (ხის) სიმაღლე MC=MF+CF.

    0 

    Добавить комментарий

  4.  


    ასწავლო პროექტი

    თემა:

    ხის სიმაღლის გაზომვა
    დრო:1.5  საათი
    მნიშვნელობა
    და
    აქტუალობა
    პრაქტიკული და გამოთვლითი უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება.
    ლოგიკური მსჯელობა.


    მიზნები
    და
    შედეგები.
    მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევა– ძიების უნარი.
    ისწავლიან სამკუთხედების მსგავსების პრაქტიკაში გამოყენებას.
    მათ.IX.8 . პოულობს/აფასებს ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომებს და იყენებს მათ პრაქტიკული პრობლემის გადაჭრისას.
    მათ.IX.9 .იკვლევს და იყენებს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და მათ კომპოზიციებს.
    მათ.VII.5. ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციულ დამოკიდებულებას.
    მოსწავლეთა
    ასაკი
    14 წელი. 6 მოსწავლე.
    შეფასების
    საგანი
    განმავითარებელი შეფასება

    წინასწარი
    ცოდნა
    1.     სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.
    2.     პროპორციის ძირითადი თვისება.
    3.     არითმეტიკული მოქმედებები.
    4.     ადგილზე გაზომვები.
    ტექნიკური
    რესურსები
    და
    მასალები.


    სარყე, საზომი ლენტი, სახაზავი, ფურცლები, ავტოკალმები, კალკულატორი, ცული, სახელმძღვანელო.
    პროექტის
    ხელმძღვანელი
    ა.უგრეხელიძე
    ხელმძღვანელის ელ.ფოსტაarsenaugrexelidze@gmail.com
    საგნებთან
    კავშირი
    მათემატიკა. ბიოლოგია, ი.ს.ტ












    სასწავლო
    პროექტის
    (გეგმის)
    მსვლელობა
    შედეგის
    მისაღწევად
    განხორციელებული
    აქტივობები


    დრო
    საქმიანობის
    განხორციელებაზე
    პასუხისმგებელი
    მოსწავლე/ები
    საქმიანობისათვის
    შესაბამისი
    რესურსები
    1დაკვირვების
    ობიექტის არჩევა

    5 წთ
    ბ. მუშკუდიანი
    2ადგილი, სადაც
    მოსწავლე უნდა დადგეს

    5 წთ

    ე. მუშკუდიანი
    3ადგილი, სადაც სარყე უნდა დაისოს და სარყის დასობა
    10წთ
    ნ. უგრეხელიძე
    ე. ალფაიძე
    სარყე.
    ცული.
    4მანძილების  გაზომვა ობიექტებს შორის20წთლ. ბერაძე
    დ. უგრეხელიძე
    საზომი ლენტი
    ფურცლები, ავტოკალამი
    5ნახაზის
    შედგენა
    10 წთე. ალფაიძე
    ნ. უგრეხელიძე
    ფურცლები, ავტოკალამი

    6
    გამოთვლების
    ჩატარება
    25 წთდ. უგრეხელიძე
    ბ. მუშკუდიანი
    ლ. ბერაძე
    ფურცლები, ავტოკალამი, კალკულატორი

    7
    შედეგების
    შეჯამება
    15 წთ
                                                                                                                M
    პროექტის გეგმა:

     
     


                               K

      D                        E                                                                            F


     A                         B                                                                     C          
    გამოთვლების წარმოება:      DEK მსგავსია         DFM
    ამიტომ DE/DF=KE/MF. საიდანაც MF=DF*KE/DE.
    ობიექტის (ხის) სიმაღლე MC=MF+CF.

Комментариев нет:

Отправить комментарий