- შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმებიდაბალი
1–2–3საშუალო
4–5–6კარგი
7–8საუკეთესო
9–10ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს,
ახდენს
კლასიფიკაციას.ვერ ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს,ვერ ახდენს
კლასიფიკაციას.ნაწილობრივ ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს, ნაწილობრივ ახდენს
კლასიფიკაციას.მეტ–ნაკლებად ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს, მეტ–ნაკლებად ახდენს
კლასიფიკაციას.ზუსტად ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს, ზუსტად ახდენს
კლასიფიკაციას.პოულობს ელემენტის ზომებს ვერ პოულობს ელემენტის ზომებს ნაწილობრივ პოულობს ელემენტის ზომებს მეტ–ნაკლებად პოულობს ელემენტის ზომებს ზუსტად პოულობს ელემენტის ზომებს ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.ვერ ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და ვერ იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.ნაწილობრივ ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად, ნაწილობრივ ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.მეტ–ნაკლებად ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად. მეტ–ნაკლებად ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.ზუსტად ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.ზუსტად ახდენს გეომეტრიულ
გარდაქმნებს და იყენებს ფიგურათა თვისებების დასადგენად.მთლიანი შთაბეჭდილება სუსტია და მიზანი მინიმალურადაც არ არის მიღწეული. ნაწილობრივ შეესაბამება გაკვეთილის მიზანს. გაკვეთილის მიზანი მიღწეულია, კარგად პასუხობს მოთხოვნებს. შეიცავს მცირე ხარისხის ტექნიკურ ხარვეზებს. გაკვეთილის მიზანი მიღწეულია, საუკეთესოდ პასუხობს მოთხოვნებს. იყენებს პრაქტიკული ამოცანების გადაწყვეტისას. - გაკვეთილის გეგმაგაკვეთილის გეგმაორი წრეწირის ურთიერთგანლაგების შემთხვევებისწავლების საფეხურიI საფეხური, VI კლასიმოსწავლეთა რაოდენობა6 მოსწავლეგანსაკუთრებული მიდგომების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილიარ არისსასწავლო მიზნები და შედეგებიგაკვეთილის ბოლოს მოსწავლემ შეძლოს წრეწირების ურთიერთგანლაგების ყველა შესაძლო შემთხვევის გამოსახვა სიბრტყეზე, ცენტრებს შორის მანძილის რადიუსთან შედარება, ფიგურათა აღთქმის უნარის განვითარება.მათ. VI.8. გეომეტრიულ ობიექტთა შორის მიმართებების შესწავლისას, გეომეტრიულ ობიექტთა შორის მიმართებების დადგენისას და გეომეტრიულ ობიექტთა კლასიფიკაციისას, გაზომვის, შედარებისა და გეომეტრიული გარდაქმნების გამოყენება.მათ. VI.9. აკეთებს დასკვნას სიბრტყეზე წრეწირების ურთიერთგანლაგების შესახებ, მათ ცენტრებს შორის მანძილისა და რადიუსების გამოყენებით.აუცილებელი წინაცოდნა1. წერტილი.2. მონაკვეთი.3. წრეწირის ცენტრი, რადიუსი, დიამეტრი, ქორდა.4. ზომის ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება.თანმიმდევრობა(აქტივობა და დრო)I აქტივობა – მისალმება, სამუშაო გარემოს შექმნა. (2 წთ.)II აქტივობა – საშინაო დავალების შემოწმება. (3 წთ.)III აქტივობა – გამეორება. (5 წთ.)ა) მონაკვეთის თვისება.ბ) წრეწირის ცენტრი, რომლიდანაც თანაბრადაა დაშორებული წრეწირის ყოველი წერტილი, ორი წერტილის შემაერთებელი მონაკვეთი (ქორდა), უდიდესი ქორდა (დიამეტრი) და რადიუსი, როგორც დიამეტრის ნახევარი.გ) მმ–სმ–დმ–მ–კმ ერთმანეთთან დაკავშირება.IV აქტივობა – (10 წთ).მინი ლექცია წრეწირების ურთიერთგანლაგების სხვადასხვა ვარიანტზე ელექტრონული პრეზენტაციით.პროექტორით ნაჩვენები სურათების მეშვეობით მოსწავლეებს ვაცნობ წრეწირთა განლაგების სხვადასხვა ვარიანტებს.V აქტივობა – საერთო საკლასო მუშაობა. (15 წთ).მოსწავლეები VI კლასის წიგნიდან ხსნიან შესაბამის ამოცანებს.VI აქტივობა – ჯგუფური მუშაობა. (8 წთ).ვსვამ ჯგუფებად და ვურიგებ წინასწარ შედგენილ ამოცანებს.VII აქტივობა – (2 წთ).საშინაო დავალების მიცემა შესაბამისი მითითებით.შეფასებამოსწავლეთა წარმატებას დავადგენ წინასწარ შედგენილი განმსაზვრელი შეფასების რუბრიკით.საგანმანათლებლორესურსებიცარცი, დაფა, პროექტორი, კომპიუტერი 1 ცალი, დასარიგებელი ბარათები, VI კლასის წიგნი.
- სასწავლო პროექტითემა:ხის სიმაღლის გაზომვადრო:1.5 საათიმნიშვნელობადააქტუალობაპრაქტიკული და გამოთვლითი უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება.ლოგიკური მსჯელობა.მიზნებიდაშედეგები.მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევა– ძიების უნარი.ისწავლიან სამკუთხედების მსგავსების პრაქტიკაში გამოყენებას.მათ.IX.8. პოულობს/აფასებს ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომებს და იყენებს მათ პრაქტიკული პრობლემის გადაჭრისას.მათ.IX.9.იკვლევს და იყენებს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და მათ კომპოზიციებს.მათ.VII.5. ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციულ დამოკიდებულებას.მოსწავლეთაასაკი14 წელი. 6 მოსწავლე.შეფასებისსაგანიგანმავითარებელი შეფასებაწინასწარიცოდნა1. სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.2. პროპორციის ძირითადი თვისება.3. არითმეტიკული მოქმედებები.4. ადგილზე გაზომვები.ტექნიკურირესურსებიდამასალები.სარყე, საზომი ლენტი, სახაზავი, ფურცლები, ავტოკალმები, კალკულატორი, ცული, სახელმძღვანელო.პროექტისხელმძღვანელია.უგრეხელიძეხელმძღვანელის ელ.ფოსტაarsenaugrexelidze@gmail.comსაგნებთანკავშირიმათემატიკა. ბიოლოგია, ი.ს.ტსასწავლოპროექტის(გეგმის)მსვლელობაშედეგისმისაღწევადგანხორციელებულიაქტივობებიდროსაქმიანობისგანხორციელებაზეპასუხისმგებელიმოსწავლე/ებისაქმიანობისათვისშესაბამისირესურსები1დაკვირვებისობიექტის არჩევა5 წთბ. მუშკუდიანი2ადგილი, სადაცმოსწავლე უნდა დადგეს5 წთე. მუშკუდიანი3ადგილი, სადაც სარყე უნდა დაისოს და სარყის დასობა10წთნ. უგრეხელიძეე. ალფაიძესარყე.ცული.4მანძილების გაზომვა ობიექტებს შორის20წთლ. ბერაძედ. უგრეხელიძესაზომი ლენტიფურცლები, ავტოკალამი5ნახაზისშედგენა10 წთე. ალფაიძენ. უგრეხელიძეფურცლები, ავტოკალამი6გამოთვლებისჩატარება25 წთდ. უგრეხელიძებ. მუშკუდიანილ. ბერაძეფურცლები, ავტოკალამი, კალკულატორი7შედეგებისშეჯამება15 წთMპროექტის გეგმა:KD E FA B Cგამოთვლების წარმოება: DEK მსგავსია DFMამიტომ DE/DF=KE/MF. საიდანაც MF=DF*KE/DE.ობიექტის (ხის) სიმაღლე MC=MF+CF.0
Добавить комментарий
- ასწავლო პროექტი
თემა:
ხის სიმაღლის გაზომვადრო: 1.5 საათი მნიშვნელობა
და
აქტუალობაპრაქტიკული და გამოთვლითი უნარ ჩვევების ჩამოყალიბება.
ლოგიკური მსჯელობა.
მიზნები
და
შედეგები.მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ კვლევა– ძიების უნარი.
ისწავლიან სამკუთხედების მსგავსების პრაქტიკაში გამოყენებას.
მათ.IX.8 . პოულობს/აფასებს ფიგურების ან მათი ელემენტების ზომებს და იყენებს მათ პრაქტიკული პრობლემის გადაჭრისას.
მათ.IX.9 .იკვლევს და იყენებს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და მათ კომპოზიციებს.
მათ.VII.5. ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციულ დამოკიდებულებას.მოსწავლეთა
ასაკი14 წელი. 6 მოსწავლე. შეფასების
საგანიგანმავითარებელი შეფასება
წინასწარი
ცოდნა1. სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.
2. პროპორციის ძირითადი თვისება.
3. არითმეტიკული მოქმედებები.
4. ადგილზე გაზომვები.ტექნიკური
რესურსები
და
მასალები.
სარყე, საზომი ლენტი, სახაზავი, ფურცლები, ავტოკალმები, კალკულატორი, ცული, სახელმძღვანელო.პროექტის
ხელმძღვანელია.უგრეხელიძე ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა arsenaugrexelidze@gmail.com საგნებთან
კავშირიმათემატიკა. ბიოლოგია, ი.ს.ტ
სასწავლო
პროექტის
(გეგმის)
მსვლელობაშედეგის
მისაღწევად
განხორციელებული
აქტივობები
დროსაქმიანობის
განხორციელებაზე
პასუხისმგებელი
მოსწავლე/ებისაქმიანობისათვის
შესაბამისი
რესურსები1 დაკვირვების
ობიექტის არჩევა
5 წთბ. მუშკუდიანი 2 ადგილი, სადაც
მოსწავლე უნდა დადგეს
5 წთ
ე. მუშკუდიანი3 ადგილი, სადაც სარყე უნდა დაისოს და სარყის დასობა
10წთნ. უგრეხელიძე
ე. ალფაიძესარყე.
ცული.4 მანძილების გაზომვა ობიექტებს შორის 20წთ ლ. ბერაძე
დ. უგრეხელიძესაზომი ლენტი
ფურცლები, ავტოკალამი5 ნახაზის
შედგენა10 წთ ე. ალფაიძე
ნ. უგრეხელიძეფურცლები, ავტოკალამი
6გამოთვლების
ჩატარება25 წთ დ. უგრეხელიძე
ბ. მუშკუდიანი
ლ. ბერაძეფურცლები, ავტოკალამი, კალკულატორი
7შედეგების
შეჯამება15 წთ
პროექტის გეგმა:
K
D E F
A B C
გამოთვლების წარმოება: DEK მსგავსია DFM
ამიტომ DE/DF=KE/MF. საიდანაც MF=DF*KE/DE.
ობიექტის (ხის) სიმაღლე MC=MF+CF.
ტრენინგი: ისტ გამოყენება სასწავლო პროცესში
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Добавить комментарий